vineri, 16 ianuarie 2009

WHAT THE FUCK?!

O asteptam de foarte multa vreme. M-am gandit de foarte multe ori la ea, dat fiind ca ideea nu e chiar noua (fanii seriei Back To The Future stiu despre ce vorbesc), si mi-am pus o mie de intrebari fara raspuns legate de siguranta cand am mai crescut si am inceput sa ma documentez referitor la cum functioneaza de fapt un reactor nuclear. Intotdeauna am crezut ca daca putem avea submarine si portavioane cu propulsie nucleara (ba chiar au fost proiecte de avioane cu asa ceva) inseamna ca si o masina, mai devreme sau mai tarziu, va putea s-o aiba. E adevarat, gandul ma ducea automat la Cernobil, cel mai mare dezastru nuclear pana in prezent (dat fiind ca nu exista date absolut certe despre accidentul de la Windscale din '57). Dar... Windscale era in '57, iar Cernobil a existat doar pentru ca s-au intrunit niste conditii absolut speciale (daca vreti detaliile, le gasiti aici). De-atunci, am mai evoluat un pic, poate. Daca nu noi, macar tehnologia.

Deocamdata e la stadiu in nuce, dar pare a fi o idee cu potential. Vine de la Cadillac si are un nume cu rezonante atat de polivalente incat nu are rost sa il mai comentez: WTF! Indeed, wtf, mate? Abrevierea vine de la World Thorium Fuel. Cata imaginatie!!! Ideea, in realitate, nu e deocamdata suta la suta sustenabila, inca mai sunt de facut niste progrese. Dar exista avantaje: thoriul este mult mai putin nociv decat uraniul, produce izotopi cu perioada de injumatatire a radioactivitatii mult mai scurta. E adevarat, sunt un milion de factori de luat in calcul, dar de-aia am fost inzestrati cu creiere mai puternice decat ale maimutelor, ca sa ii luam in calcul! Nu e decat un exercitiu de imaginatie facut de un inventator. Un gand traznit. But, oh, the possibilities!

Ca design, nu-mi zice nimic. De fapt, nici macar nu ar trebui sa zica ceva cuiva. E doar un receptacul pentru ideea de energie nucleara in automobil. Poate sa arate asa cum arata, sau ca un ARO 244. E la fel de revolutionara. E la fel de misterioasa. E un posibil pas catre viitorul indepartat.

Nu ma asteptam la asa ceva de la voi, Cadillac! Dar, pe de alta parte, a ajuns si in Statele Unite sa coste benzina cat in Europa, asa ca nu e chiar de mirare ca cineva a inceput sa aiba fantezii cu atomi pe 4 roti.

Niciun comentariu: